Vajon tudunk idén nyáron átlátszó palackban rozét értékesíteni?

A kivételesen napsütéses május után „komoly aggodalmaink vannak a rozé piaci kínálatával kapcsolatban” – állítja Stéphane Friez, az Intermarché szupermarketlánc franciaországi borosztályának országos vezetője. Az Haute-Garonne-i Grazacban élő Friez a csoport tagja, aki bevallása szerint, harmincéves pályafutása során még nem tapasztalt ekkora nyomást a készletek biztosítására.

Az átlátszó palackok hiánya okozta áremelkedés és a meghosszabbodott szállítási idők veszélyeztetik a kereslet és a kínálat egyensúlyát. A lánc fokozott figyelmet fordít az előttük álló kihívásokra – a Deux-Sèvres-i Prahecq-ben saját palackozóüzemet is működtet az Intermarché saját márkás borai, a Fiée des Lois számára. „A szállítások nagyon véletlenszerűek: nem tudjuk, hogy mit és mikor fogunk kapni. Indokolatlan áremelkedések is sújtanak, ami szintén komoly aggodalomra ad okot” – mondja Friez. A nagy kereslet és az alacsony készletek miatt „jelenleg nincs több átlátszó palackunk. Nem tudjuk, júliusra mibe palackozzuk rozé borainkat” – teszi hozzá Friez, aki szerint a végső kérdés, hogy „Vajon tudunk idén nyáron átlátszó palackban rozét értékesíteni?”

Ami az alternatív megoldásokat illeti, az asztali borokat lehet PET-palackba palackozni, a dobozos borválasztékot pedig bővíteni… A zöld palackok használata azonban kényes kérdés: „A fogyasztók a rozé színét nagyon vonzónak találják, zöld üvegben pedig csökkent a borok vizuális értéke” – magyarázza Allan Sichel borkereskedő, a Bordeaux-i Borkereskedelmi Tanács (CIVB) alelnöke. Beszámol arról, hogy „rövidtávú megoldásként a kollégák kénytelenek a rozé borokat zöld üvegbe palackozni. Ezt azonban a cégek többsége nem tekinti végső megoldásnak.” „Mindent megteszünk annak érdekében, hogy az eredetmegjelölésű borok és a partnerek saját márkái ne kerüljenek zöld palackokba. Ez persze attól is függ, hogy mit kapunk a nagy és kis piaci szereplőktől egyaránt” – mondja Friez, aki attól tart, hogy a piac széteshet: „A fogyasztók reakciója kiszámíthatatlan…”

 

forrás: www.vitisphere.com