Pár nap múlva kezdődik a magyar borok első csúcstalálkozója
Az Agrármarketing Centrum idén először rendezi meg a hazai borok népszerűsítését célzó rendezvényt Hungarian Wine Summit néven. Az Agrárminisztérium (AM), a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) és az Agrármarketing Centrum (AMC) közös sajtótájékoztatóján ismertették az utóbbi évek szőlő- és bortermelését érintő támogatásokat is.
A Hungarian Wine Summit egy beutaztatáson alapuló esemény, melynek célja megismertetni a magyar borokat és borvidékeket, a magyar borok sokszínűségét a nemzetközi szakértőkkel, valamint segíteni a borászatokat üzleti kapcsolati hálójuk kibővítésében, ezáltal hozzájárulva az exportvolumen növeléséhez. A csaknem 100 nemzetközi borszakértő; véleményvezérek, beszerzők, Master of Wine-ok, szakújságírók szerte Európából 2022. március 20-tól kóstolókon, borvacsorákon, a borrégiókat bemutató kétnapos, vezetett túrákon vesznek részt. A hazai és nemzetközi szakmai közönség a programhoz a SIRHA Budapesten csatlakozhat 2022. március 22-24. között. A szakkiállításon kilencven hazai borásznak biztosítanak bemutatkozási lehetőséget sétálókóstoló keretében, emellett tokaji bor- és pezsgőbárral, valamint a magyar borexport számára fontos szőlőfajtákat és borstílusokat bemutató mesterkurzusokkal várják a szakmai közönséget.
Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke kiemelte, a magyar borkultúra egyre inkább példát és erőt mutat az agrárium és a piac résztvevőinek egyaránt, amelynek bemutatására kiváló alkalom a március végén megrendezésre kerülő Hungarian Wine Summit is. Az elnök elmondta, Magyarország ugyan mennyiségileg nem tartozik a világ legnagyobb bortermelői közé, minőségileg azonban egyre magasabb szintet képvisel, amelyhez rendkívül jó alapot nyújt a hazai támogató gazdasági környezet.
Fotó: AMC
Tarpataki Tamás az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára elmondta, hogy szakpolitikai szempontból kiemelt feladat az ágazat minden lehető eszközzel történő fejlesztése, amelynek elsődleges célja a minőségi előrelépés. Az utóbbi évtizedben az agrártárca több mint 70 milliárd forinttal támogatta a szőlő szerkezetátalakítást, amelynek nyomán a szőlőterületek több mint fele megújult. Tarpataki Tamás hozzátette, a szőlőültetvények korszerűsítése mellett a borászati üzemek fejlesztése is kiemelt cél volt: az Európai Unió bor nemzeti támogatási programjából és a vidékfejlesztési támogatásokból az elmúlt hét évben több mint 30 milliárd forint támogatás jutott a magyar borászatok fejlesztésére. A fejlesztési támogatások mellett Magyarország kihasznál minden olyan marketing és promóciós támogatási formát is, amelyet a Közös Agrárpolitika lehetővé tesz. Tisztán nemzeti forrásból és uniós források felhasználásával is támogatjuk a hazai borok Unión belüli és kívüli promócióját is.
Ondré Péter, az AMC ügyvezetője elmondta, méltán lehetünk büszkék a magyar borágazatra és arra a fejlődésre, amelyen az utóbbi években az keresztül ment. Olyan termőterületekkel, tudással és hagyományokkal vagyunk felvértezve, amely sikerre ítéli ezt az ágazatot. Ma már biztonsággal térünk át a minőségi bortermelésre, aminek eredményeképp a magyar bor méltó helyére, a legfelsőbb polcokra kerülhet. Nem elegendő azonban a tudás és a hazai beruházások, a nemzetközi piacokon is meg kell mutatnunk milyen értékeket és termékeket vagyunk képesek létrehozni. Erre ad nagyszerű lehetőséget az a borszakmai rendezvény, amely az AMC az Agrárminisztériummal és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával együttműködve valósít meg március 22-24. között a Hungexpon. Azzal, hogy nemzetközi, nagy elismertségnek örvendő szakmai résztvevők meghívásával és érdekes programok szervezésével hívjuk fel a külföldiek figyelmét a magyar borszakmára, hazai pályán tudjuk megnyerni a magyar bor kiváló nemzetközi hírnevéért vívott mérkőzést.