Összehangolt bormarketing: együttműködés született az állam és a szakma között
A szőlő- és borágazatot képviselő szakmaközi szervezet, a Hegyközségek Nemzetközi Tanácsa a közösségi bormarketing tevékenység összehangolt és eredményes ellátása érdekében együttműködési megállapodást írt alá a Magyar Turisztikai Ügynökséggel a március 2-án, Budapesten megrendezett Borjog és Bormarketing konferencián.
A megállapodás biztosítja, hogy az MTÜ saját bormarketing forrásainak az ágazatot segítő felhasználásáról a HNT-vel folytatott szakmai egyeztetést követően hozzanak döntést.
Az állami bormarketing feladatok ellátásáért 2016. június 15-e óta felelős Ügynökség bevonja a szakmaközi szervezetet a bormarketinget érintő szabályok megalkotásának folyamatába. Elismert nemzetközi szakértőkkel együttműködve évente frissülő magyar borválogatás készül majd, a kiválasztáshoz önálló szabályrendszert és évente közösen megújítandó borminősítő szervezetet hoznak létre. A megállapodásban az is szerepel, hogy a magyar bor márkakommunikációjának központi platformjaként újonnan létrejövő bor.hu oldal tartalmát a két fél közösen határozza meg, szorosan együttműködnek továbbá a mértékletes borfogyasztást népszerűsítő nemzetközi „Wine in Moderation” programban is.