Második magyar borszalon Varsóban

Varsó, 2019. február 26.

Második magyar borszalon Varsóban

A tavalyi év sikereire alapozva, február 26-án, második alkalommal szervezte meg a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa lengyel üzleti borbemutatóját. A kereskedők, újságírók és gasztronómiai szakértők részvételével lezajlott borbemutatón 30 magyar, az Országos Borversenyen díjnyertes pincészet mutatkozott be. Az érdeklődő szakemberek három mesterkurzuson mélyíthették el ismereteiket.

Varsó központjában megrendezett eseményen magyar részről 30 borászat, lengyel részről több, mint 200 fős, kizárólag üzleti közönség vett részt. Fokozott érdeklődés mutatkozott a három tematikus mesterkurzus iránt: a lengyel szakemberek az illatos és hungarikum fehérborok, a Kékfrankos rozék és vörösborok, valamint az ünnepi alkalmak borainak (desszertborok és pezsgők) világát fedezhették fel.
Lengyelország kiemelt jelentőséggel bír a magyar borexport szempontjából: 2018-ban az érték alapján az 5. helyet foglalta el. Az itt értékesített magyar borok ára mintegy 60%-kal magasabb az átlagos exportárnál. 2018. első 10 hónapjában a teljes magyar borexporton belül a lengyel kivitel 2,2 millió liter volt. A lengyel vevők tehát nem csak ismerik, de el is ismerik a magyar borok minőségét. A lengyel borpiacon a közös múlt önmagában korántsem elegendő az üzleti sikerhez: a fogyasztók megnyeréséhez kiváló borok, valamint folyamatos és erőteljes marketing-tevékenység szükséges.

„A rendezvényen a borászok a lengyel borkereskedőkkel közvetlenül tárgyalhattak. Az Országos Borversenyi részvétel valódi előminősítést jelent, így a lengyel szakemberek tényleg a legjobb pincészetekkel találkozhattak” – emelte ki Takler András a Szekszárdi borvidék alelnöke. „A lengyel sommelier-k kitüntetett figyelmet fordítottak a gyümölcsös karakterű vörösborokra, mint a Szekszárdi Kadarkára és a Kékfrankosra.”

A szervező HNT a lengyelországi szakmai partnereivel gondoskodott arról is, hogy a borbemutatóról a lengyel média több felületén is beszámoljon az eseményről. Dr. Brazsil Dávid, a HNT főtitkára elmondta: „A külpiaci értékesítések növeléséhez elengedhetetlen a folyamatos jelenlét a célországokban. Csak így érhetjük el, hogy a lengyel emberek felfedezzék a magyar szőlészet és borászat minőségi fejlődésének eredményeit. Az elmúlt évtizedek kemény munkájának a kereskedelmi adatokban is tükröződnie kell. Ehhez kíván segítséget nyújtani a szakmai önkormányzat a Visegrádi országokban végzett közösségi borpromóciós aktivitásaival.”

„Felemelő érzés volt magyar borásznak lenni ezen a rendezvényen. Nem mehetünk el szó nélkül a lengyel kereskedők és újságírók magas szakmai ismeretei mellett: tájékozottak Magyarország borvidékeiről és ezen belül a Balatoni borrégióról. Az ásványos karakterű fehérborok iránti érdeklődésük valódi kereskedelmi potenciált jelent a badacsonyi borászoknak” – vonta le a következtetést Borbély Tamás a Badacsonyi borvidék elnöke.

„A visszajelzések alapján nagy perspektívát látok az illatos magyar fehérborokban. A lengyelek most kezdik felfedezni a magyar sikerfajtákat, mint az Irsai Olivért és a Cserszegi fűszerest. Kívánhat-e tökéletesebb bort egy lengyel a nyári hőségben?” – fogalmazott Tomasz Prange-Barczynski, a lengyel borszakújságírók szövetségének elnöke.

A borbemutató megrendezésének támogatója a Magyar Turisztikai Ügynökség volt, amely 2016-ban kötött stratégiai megállapodást a szőlész-borász szakmaközi szervezettel.

További információ:
+36 1 413 7527
sajto@hnt.hu