A BOR KULTURÁLIS TERMÉK?!
A Comité Européen des Entreprises Vins (CEEV) szervezésében tanácskoztak a bortermelés vezetői.
Az Európai Bizottság javaslata komoly kihívások elé állítja az európai és a világ borász termelőit. Eltűnni látszik az a megközelítés, amely a bort kulturális termékként definiálja, melynek mértékletes fogyasztása pozitív hatással van az egészségre. Ezzel szemben az Európai Bizottság a bor alkohol tartalmából indul ki, és annak címkézési, támogatási és reklámozási szabályait felül akarja vizsgálni.
Kedden Brüsszelben összeültek a világ bortermelésének 70%-át képviselő vezetők a Comité Européen des Entreprises Vins (CEEV) szervezésében. Magyarország képviseletében a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) főtitkára vett részt a tegnapi megbeszélésen.
„A bor mértékletes fogyasztása teljesen összeegyeztethető a modern táplálkozási előírásokkal. Függetlenül a termelő országtól, mindannyiunk számára a bor a hazánk kultúrájának szerves része, különleges termőhelyének kifejezését jelenti. A Bizottság jelenlegi javaslatának kiindulási pontját jelentő kutatások téves következtetésre vezethetik a jogalkotót, mely alááshatja a magyar szőlőtermelők és borászok megélhetését.” Összegezte az elhangzottakat a HNT főtitkára.