FOLYTATÓDIK A MAGYAR BOROKAT NÉPSZERŰSÍTŐ NEMZETKÖZI PROGRAM

Svédországban és Finnországban népszerűsítette a magyar borokat és a kulturált borfogyasztást az Agrármarketing Centrum (AMC). A Hungarian Wine Business Program legutóbbi két állomásán, Stockholmban és Helsinkiben összesen 25 borászat csaknem 90 bora mutatkozott be. Az AMC programjának célja a magyar borok nemzetközi elismertségének növelése a borkereskedelmi szakemberek és újságírók körében.

Április végén Svédországban kétnapos eseményen építették üzleti kapcsolataikat és a magyar borok imázsát borászok és borszakértők. A svéd borpiac sajátossága, az alkoholértékesítés állami monopóliuma a program során jelentős figyelmet kapott. A rendezvények résztvevői a magyar borok széles skáláját ismerhették meg.

Fotó: AMC

Május elején a finn szakértők számára már másodszor mutatta be a magyar borokat Helsinkiben az AMC, a 2020-ban szervezett hibrid esemény nagy sikerének eredményeként. Az utóbbi két évben, az első eseményt követően több magyar bor is bekerült a finn importőrök kínálatába, ez teremtette meg a következő esemény lehetőségét. A rendezvényeken importőrök, szakújságírók, a HoReCa szektor képviselői vettek részt. A helsinki Haaga-Helia Főiskola hallgatói szintén megismerkedhettek a magyar borokkal. Az edukáció kétirányú volt. A kiutazó magyar borászatok képviselőinek Pasi Ketolainen MW tartott előadást a finn piacra lépési lehetőségekről és a piac sajátosságairól.

Fotó: AMC

A Hungarian Wine Business Programsorozat célja a magyar borágazat támogatása a nemzetközi piaci versenyképesség élénkítésével, valamint a korszerű marketingeszközökkel hatékonyabb és eredményesebb üzleti kapcsolatépítés támogatása. Ehhez kapcsolódóan a közeljövőben professzionális bor tematikájú szakkiállításokon fogják népszerűsíteni a kiváló magyar borokat.