Nielsen jelentés: Kettészakadt a borvásárlók tábora Franciaországban

Egy új tendenciára hívja, fel a figyelmet a Nielsen közvélemény-kutató adataira alapozva a francia La Vigne borászati lap internetes portálja.  Az alacsony és prémiumárak, a „két Franciaország” borvásárlási tendenciái a szupermarketekben című, a napokban megjelent cikkben azt fejtegeti, hogy a koronavírus járvány hatására ketté vált a vásárlóréteg és ha ezt figyelembe vesszük, továbbiakban ehhez ajánlott alakítani a borok árát.

2021. január 1-jétől március 7-ig a csendes borok értékesítése a nagy és közepes áruházakban 4,9%-kal és 8,5%-kal nőtt 2020. elejéhez képest a Nielsen-kutatás legfrissebb adatai alapján. Ez az átlagos ár 3,4% – os növekedést jelent az év eleji időszakban. Ugyanez a tendencia a habzóborok esetében is, amelyek emelkedése 2021. január 1-je és február 28-a között átlagosan 6,5% volt, írja a vitisphere.com portál.

Az idén tavasszal tapasztalható értékelési tendencia szerint 1,69 €-ba kerül  egy üveg Bordeaux-i a Lidl-ben, és 9,90 € egy üveg pezsgő ára az Intermarchéban… Látszólagos paradoxon, amelynek az lehet a magyarázata, hogy vannak olyan fogyasztók, akiknek meg kell nézniük az egészségügyi válság idején, hogy mire költik a pénzüket, és vannak olyanok, akik máshol költik el azt az összeget, amit korábban a bárokban és az éttermekben hagytak.

– A piaci szereplőknek minden eddiginél jobban reagálniuk kell a fogyasztók heterogén igényeire: a többi részleghez hasonlóan a bor vásárlás is ˝két Franciaországot” mutat, amelyek már egy ideje kialakulóban vannak -figyelmeztet Jean Glussot, a NielsenIQ igazgatója.

Az elemző rámutat arra is, hogy a márkáknak egyrészt a korlátozott anyagi lehetőségekkel bíró háztartásokhoz kell fordulniuk, amelyeknek megfizethető ajánlatot kell tenni, másrészt azokhoz a tehetősebb fogyasztókhoz, akik most nem tudnak bárokban és éttermekben borokat fogyasztani. Az utóbbi esetben a minőségi borok árát most meg lehet emelni néhány euróval.
Meg kell jegyezni, hogy a csendes borok vásárlásának növekedése az év elején továbbra is az online és a helyi hálózatokban realizálódott. Az kiszállításos értékesítés 66,5%-kal növekedett és a legnagyobb áruházak, a szupermarketek (+ 9,5%) és a hipermarketek (+ 1,9%) továbbra is hanyatlóban vannak.