Sweet Tokaj kampány Londonban a tokaji édes borok értékesítésének támogatására

Az Egyesült Királyság a prémium, palackozott tételeink EU-n kívüli első számú exportpiaca, így a boraink promóciója, az importőrökkel és márkaépítésben résztvevő szervezetekkel való együttműködés kiemelt szerepet kap a nagykövetségi tevékenységeink között is.

A tokaji borok számára a brit piac hosszú idők óta kiemelt célpiacnak minősül. Szinte valamennyi nagyobb tokaji borászat évek óta aktívan jelen van, sokan közülük a legnagyobb importőrökkel és forgalmazókkal dolgoznak. A tokaji édes borok megtalálhatók az éttermek itallapjain, számos italkereskedésben, szerepelnek a londoni nemzetközi borképzések tematikájában, megvásárolhatók a Buckingham Palota boltjában, minden évben a legrangosabb díjakat nyerik a londoni nemzetközi borversenyeken. Ismertek és elismertek, de ugyanakkor értékesítésük nagy kihívást is jelent, hiszen elsősorban még mindig az ünnepek borának számítanak.
A „Sweet Tokaj” kampány elsődleges célja a tokaji édes borok népszerűsítése, ugyanakkor az importőrök, borbeszerzők, éttermek sommelierjeinek és a bolthálózatok vezetőinek segítése olyan üzenetekkel, melyek a borok sokszínűségének üzenetét erősítik és széleskörű gasztronómiai felhasználását támogatják, melyek az aszút és szamorodnit „kiemelik” a kizárólagosnak gondolt desszertbor kategóriából. Az idei évben a Decanter Magazin decemberi, Magyarországról szóló külön mellékletében is hangsúlyos szerephez jut a kampány, melynek keretében az ország 10 éttermének séfje és sommelierje dolgozott együtt olyan fogások/párosítások elkészítésén, melyek a tokaji aszút és szamorodnit a különböző nemzetek konyháinak főfogásaival párosították. Az így készült párosítások felkerülnek az éttermek étlapjaira, bemutatásra kerülnek a Decanter Magazin decemberi számában is, de ezt megelőzően a kampányban résztvevő éttermek szakemberei, valamint szakújságírók, marketing szakemberek és borbeszerzők a londoni Trivet, Michelin csillagos étteremben egy „Sweet Tokaj Lunch” ebéden és mesterkurzuson vehettek részt, ahol a menühöz párosítva 10 tételt kóstolhattak a Balassa, Sauska, Béres, Hétszőlő, Patricius, Szepsy, Royal Tokaji, Dereszla, Füleky és Zsirai pincészetektől.

A Wines of Hungary UK kezdeményezésében és szervezésében zajló, a Magyar Bormarketing Ügynökség támogatásával megvalósuló ebéd és mesterkurzus a „Sweet Tokaj” kampány egyik kiemelt rendezvénye, melynek további elemei között influenszerek részére meghirdetett, közösségi média platformok követőit célzó promóciós, valamint vásárlást ösztönző akciók, majd a 43 000 példányban megjelenő, 131 000 olvasóval, több mint havi 1,2 millió honlap látogatóval rendelkező a Decanter Magazin 16 oldalas önálló mellékleteként, a Tokaji Borrégiót és édes borokat ismertető 2023 decemberi médiamegjelenés is szerepel.

A rendezvényen Kumin Ferenc nagykövet és Magyar Enikő szakdiplomata vettek részt. Nagykövet úr köszöntőjében hangsúlyozta a tokaji édes borok országpromócióban és diplomáciában betöltött szerepét, brit piaci hagyományait és a nagykövetség együttműködését valamennyi olyan borpromóciós programban, melyekkel a Wines of Hungary UK-el, a magyar termelőkkel, brit importőrökkel és a Magyar Bormarketing Ügynökséggel a jövő évi stratégiai tervezés és akcióterv keretében is számolunk. Megköszöntük az Ügynökség támogatását, a Wines of Hungary UK, az importőrök, a kampányban résztvevő éttermek szakembereinek munkáját és reményünket fejeztük ki, hogy az immár második alkalommal megrendezett eseménynek jövőre is lesz folytatása.

Az esemény kapcsán szakdiplomatánk külön megbeszélést folytatott a Bormarketing Ügynökség képviseletében jelen lévő Garai Nikolett marketing vezetőjével, akivel a jövő évi tervekről, ezen belül a nagykövetség saját kezdeményezésű ország-és borpromóciós programjairól, illetve a Wines of Hungary UK-el közösen tervezett rendezvényekről, megjelenésekről egyeztettünk.

KÜLGAZDASÁGI ÉS KÜLÜGYMINISZTÉRIUM
MAGYARORSZÁG NAGYKÖVETSÉGE, LONDON