Felhívás – Az év pincészete 2019
AZ ÉV PINCÉSZETE MAGYARORSZÁGON
kitüntető cím elnyerésének és odaítélésének szabályai 2019.
A magyar borászatban irány- és mértékadó pincészetek munkájának értékelésére és elismerésére a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, a Magyar Bor Akadémia és a Magyar Szőlő- és Bortermelők Szövetsége 2002-ben megalapította „Az év pincészete” kitüntető címet, amelyet szakmai körök szavazatai alapján
2002-ben a Szőlőskert Rt. Pincészetének,
2003-ban a Tokaj Oremus Kft.-nek,
2004-ben a Hilltop-Neszmély Rt.-nek,
2005-ben a Tokaj Disznókő Szőlőbirtoknak,
2006-ban a Garamvári Szőlőbirtok és Pincészetnek,
2007-ben a Bock Pincészetnek,
2008-ban a Vylyan Szőlőbirtok és Pincészetnek,
2009-ben a Szöllősi Pincészetnek,
2010-ben a Pannonhalmi Apátsági Pincészetnek,
2011-ben a Thummerer Pincészetnek,
2012-ben a Mészáros Borház és Pincének,
2013-ban az IKON Pincészetnek,
2014-ben a Koch Borháznak
2015-ben a Frittmann Pincészetnek
2016-ban a Patrícius Pincészetnek adományozott
Az ”Év Pincészete” cím egy olyan bortermelő gazdasági társaság kollektív teljesítményét díjazza, amely tevékenységével, a szőlőtermesztés, a bor készítés és értékesítés, valamint a borturizmus teljes vertikumában a magyar bor, a borkultúra és a kulturált borfogyasztás széles körű népszerűsítését tartósan, eredményesen és magas színvonalúan szolgálja.
AZ ” ÉV PINCÉSZETE” VÁLASZTÁS MENETE
A címet kiíró szervezetek felkérik az általuk az “Év Pincészete” címre méltónak tartott pincészeteket, hogy pályázzanak a cím elnyerésére. A díjról a kiíró szervezetek tagjai, illetve általuk felkért szakemberek döntenek szavazással. A felkért személyek, a pályázók pályázati anyagai, ill. személyes tapasztalataik, benyomásaik alapján rangsorba állítják a listán megadott pincészeteket és a szavazólapot zárt borítékban visszaküldik a szervezőknek. A beérkező szavazatokat a kiíró szervezetek tagjaiból állószavazatszámláló bizottság összesíti és kihirdeti az eredményt.
Az összesítésnél a legalacsonyabb helyezési pontszámot elért jelölt kapja meg
„AZ ÉV PINCÉSZETE MAGYARORSZÁGON 2019-ben”címet,
amelyet a meghirdetők oklevéllel, vándordíjjal és emlékplakettel ismernek el.
A II. és III. helyezett pincészetet oklevéllel díjazzák.
„Az Év Pincészete” díjat – a meghirdető szervezetek képviselői – ünnepélyes keretek között, a média meghívott képviselőinek a jelenlétében adják át, ahová név szerinti meghívást kapnak a díjazott pincészetek is.
Fontos! A pályázó cégek a pályázati anyagot felteszik a saját honlapjukra, ahol a teljes anyag nyilvános és megtekinthető! Ez – a szavazás szempontjából – azért is lényeges, hogy a szavazási joggal bírók részletesen megismerhessék a pályázó pincészetek termékeit, munkáját, eredményeit, múltját és jövőbeni terveit, melyeket a pályázatukban szerepeltettek!
Az előkészítő munkákat és a szavazás lebonyolítását a díjat alapító szervezetek finanszírozzák és Nyikos Istvánt bízzák meg a szervezéssel.
A díjnyertes meghatározza a díjátadás programját és vállalja annak költségeit.
A díjat alapítók a szervezési munkákkal a Bacchus Arts Stúdiót bízták meg.
2019. évi időterv:
július 15.: felkérések kiküldése
július – augusztus: pályázati anyag elkészítése
augusztus 31. pályázatok beérkezése
szeptember 10. szavazás lezárása, értékelése
szeptember második fele: díjátadás
A pályázatokat a hnt@hnt.hu e-mail címre kell megküldeni 2019. augusztus 31.-ig.
Szempontok „Az Év Pincészete Magyarországon” díjra történő választáshoz
- A Pincészet külső, belső megjelenése (építészeti, esztétikai szempontok, megközelíthetőség, parkoló, rendezett környezet, technológia, tisztaság és higiénia, kulturált munkakörülmények, stb.)
- A szőlőültetvények nagysága, összetétele, kora, állapota, a környezettudatos elkötelezettség mértéke, mint a fenntartható gazdálkodás és bortermelés alapja.
- A Pincészet termékeinek, borainak minősége, a választék mértéke és kialakításának tudatossága, kiegészítő, másodlagos termékek megléte, innováció a termékfejlesztésben.
- Részvétel a helyi, országos, nemzetközi borversenyeken és a megelőző három évben elért eredmények bemutatása.
- A Pincészet termékeinek jelenléte a belföldi értékesítési csatornákon, azok aránya a teljes forgalomban, sikertermékei.
- A Pincészet nemzetközi kapcsolatai, exportpiacai, exportált termékei, részarányuk a teljes értékesítsen belül.
- A Pincészet arculata, PR és marketing kommunikációjának színvonala, összetettsége, egységessége.
- A Pincészet stratégiájának, jövőképének, megléte, megnyilvánulása, ismertsége.
- A Pincészet és környezete kapcsolata (társadalmi szerepvállalása a település, a borvidék és a borrégió életében).
- A Pincészet kapcsolata a magyar borászati közélettel, közösségi aktivitásai az ágazat jövője érdekében., Képviselőinek szerepvállalása az ágazati szakmai szervezetekben.
- A pincészet integrációs szerepe a térségben.
- A Pincészet részvétele és kapcsolatai a borturizmussal, programkínálatának meghatározó kulturális és gasztronómiai elemei. Megjelenései a helyi és országos rendezvényeken.
- A Pincészet kapcsolata az oktatással, kutatással, továbbképzéssel, különös tekintettel a gyakorlati képzésre, diákok fogadása, képzése.
- A Pincészet közelmúltban végzett fejlesztései, beruházásai, létszámfejlesztés, technológia megújulás. Sikeres pályázatból elnyert támogatásból, a közeljövőben tervezett fejlesztések.